maandag 4 april 2016

Harembroekje en een give-away!

Ik heb ondertussen veel te veel babybroekjes in de kleinste maatjes klaarliggen. Ik maakte er al een heleboel hier, ik kreeg een hoop kleertjes van de kinderen van mijn zusje en ik kocht er ook enkele (ok, veel...). Ik heb er dus echt geen meer nodig. Maar toen zag ik het allerschattigste patroon voor een harembroekje (dat heeft hij nog niet!!) en ik kon me niet inhouden.


Ik wilde iets maken met Betty Blue tricot van Chat Chocolat. Als je Chat Chocolat nog niet kent, moet je het zeker checken. De Antwerpse Véronique Vereycken ontwierp de stoffen omdat ze niet altijd haar ding vond in het huidige stoffenaanbod. Wat tevoorschijn kwam, zijn regelrechte pareltjes. De kwaliteit van de stoffen is heel goed en ze zijn stuk voor stuk sierlijk in hun eenvoud.
Net wat ik zocht voor dit broekje. Heel luchtig voor in de zomer en met de nodige bling-bling waar een nieuwbakken baby zeker mee weggeraakt.


Het patroon voor het broekje bestaat enkel in 3 maanden, want ongeveer overeenkomt met maat 62.  Het kan niet simpeler zijn dan het is: voor- en een achterkant knippen. Even overlocken, de boordstof voor de beentjes eraan zetten en klaar is kees.


Ik deed ook boordstof aan de bovenkant van het broekje terwijl er eigenlijk een elastiek voorzien was in het patroon. Ten eerste vind ik dat mooier afgewerkt en ten tweede lijkt het mij handig om het broekje goed over het buikje te kunnen trekken. Op de foto's is die boordstof een keertje omgeslagen. Als de baby een beetje groeit, kan het broekje dus perfect nog eventjes mee. (Wat waarschijnlijk niet nodig zal zijn aangezien ik in die maat ook weer een overdaad aan broekjes heb... Oeps!)


Ik maakte er een bijpassend mutsje bij. Weeral een gratis patroon. Easypeasy. Op een kwartiertje zat het in elkaar (met knippen bij!). Ik werkte het mutsje af met gouden stiksel, wat nog net kan voor een jongen. Ik wou blauw nemen, maar ik had niet de juiste kleur en dan zou dat alleen maar vloeken.

- G I V E A W A Y - 

Aangezien het patroon echt supersimpel is, maakte ik twee dezelfde broekjes. Wie zin heeft om er eentje te winnen, laat hieronder in een reactie weten voor wie het broekje bestemd zou zijn. Zondag 10 april sluit ik de give-away af en wordt het broekje verloot onder de deelnemers. Wie driedubbel zoveel kans wilt maken, kan ook meedoen op instagram en Facebook!

-----------
Patroon broekje: Baby Knit Pants van Shwin&Shwin, Top Knot Baby Hat van Pretty Prudent

Stof: Betty Blue tricot van Chat Chocolat, gekocht bij Mon Depot



6 opmerkingen:

  1. Oooh, super mooi! Ik zou het cadeau doen aan mijn zus die uitgerekend is voor half mei en ik mag meter zijn van die ongetwijfeld prachtige babyboy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh, leuk! Ik wil wel meedoen en dan om het broekje aan mijn vriendin te geven die zwanger is van een tweeling, een jongen en een meisje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben zelf ook zwanger, voor begin juli, en met zo'n mooi broekje zal de baby zeker in stijl in de kinderwagen kunnen liggen :-) Succes nog met de zwangerschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super fijn broekje! Hier zou het gaan naar een goede vriendin die binnenkort moet bevallen. Duimen maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh, mooi broekje! Ik doe graag mee voor mijn nichtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben ook zwanger van een jongen en denk dat hij erg blij zou zijn met dit schattige broekje!

    BeantwoordenVerwijderen