donderdag 5 november 2015

Slaap zacht

Het allereerste naaiboek dat ik kocht was Zo Geknipt 2 van Riet Van de Walle en Lies Bottermans. Dat is ondertussen al eventjes geleden. Maar omdat ik toen nog geen blog had, vind ik dat ik nu mijn creaties nog mag delen!

Ik maakte het patroon 'Zachte nacht'. Een keer in 0 maanden en een keer in 6 maanden.

De kleinste versie maakte ik met een stof van Atelier Brunette. Binnenin werkte ik het af met fleece. Let er wel op dat je werkt met katoen binnenin, zodat de baby ook nog kan ademen als het een wroeterke is.

Ik werkte het geheel af met kamsnaps. Blauwe. Maar dat is op deze foto niet zo goed te zien. Achteraf haalde ik deze er wel weer uit. Ik trok ze gewoon door de stof heen, omdat de fleece zo rekte. Ik had slimmer moeten zijn, en een stuk Vlieseline op de achterkant van het knopenpat moeten strijken. Ik verving ze dan maar door van die drukknoopjes die met haakjes in de stof zitten.

Ik was zo blij met het inzetten van de rits. Deze slaapzak was mijn eerste 'ritsprojectje'. Ik ging het altijd wat uit de weg aangezien ik schrik had dat dat niet goed ging lukken. Maar na deze slaapzakjes is die angst volledig verleden tijd. Wat een handleiding, zo duidelijk.


De tweede slaapzak maakte ik met een bloemenstofje van Veritas. De binnenkant werkte ik verder af met donkergrijze badstof. Bij deze slaapzak was ik al wat slimmer en koos ik meteen voor de andere drukknoopjes.


--------------------------------------
Stoffen: bloemenstofje van Veritas - fleece en badstof van Kapellen - Shine blue black van Atelier Brunette
Patroon: Zachte nacht van Zo Geknipt 2

 

2 opmerkingen:

  1. Mooi werk Ellen. Ik kijk al uit naar je creatie(s) voor kindjes (m/v) die in de kleuterklas zitten ;-)
    Kevin

    BeantwoordenVerwijderen